برند(Brand) یا علامت تجاری

برند یا علامت تجاری درواقع یک نام ، عبارت ، طرح ، نماد یا هر ویژگی دیگری است که خدمات و محصولات یک شرکت و شخص خاص را از بقیه ی موارد متمایز کند.

طبق ماده 1 قانون میتواند شامل تصویر ، اعداد ، حروف و . باشد.

 

کالاهای نیازمند به برند

ثبت برند به طور کلی اامی نیست مگر به تشخیص دولت.

در این صورت شرکتی که قصد ارائه ی محصولی به بازار را دارد باید دارای برند بوده و بر محصولات خود برچسبی شامل موارد زیر بزنند:

1)نام تجاری شرکت و نشانی کشور سازنده ی محصول

2)شماره ی ثبت علامت در ایران

اگرچه در همه ی موارد استفاده از برند اجباری نیست اما به علت مزایای آن توصیه میشود که یک برند برای محصولات خود داشته باشید.


مزایای ثبت برند

  • با استفاده از برند محصولات شما دارای هویت هستند.
  • برای تبلیغات و تمایز محصول خود از سایر رقبا به برند نیاز دارید.
  • در صورت محبوب شدن برند میتوانید آن را به فروش بگذارید.
  • وجود برند امکان تقلب را کاهش میدهد.
  • روند بازرسی و نظارت را ساده تر میکند و باعث کاهش احتمال سو استفاده از محصولاتتان میشود.


شرایط و ضوابط ثبت برند

  • به طور کلی داشتن و ثبت برند اامی نیست مگر در مواردی که دولت آن را اامی میکند.
  • یعنی افراد میتوانند محصول خود را بدون برند عرضه کنند و یا در صورت در نظر گرفتن برند مم به ثبت آن نیستند.
  • هر شخص برای ثبت قانونی برند خود باید به سایت رسمی اداره ی "ثبت شرکت ها و علائم و اختراعات" رجوع کند.
  • هر برند تجاری تا ده سال متعلق به شخصیست که آن را ثبت کرده است.
  • با اتمام زمان مالکیت برند تا 6ماه میتوان با پرداخت هزینه آن را تمدید کرد.
  • در صورت نیاز هر شخص ذینفعی میتواند درخواستی برای ابطال برند ثبت شده بدهد.
  • اسم ها و عناوینی که برخلاف موازین شرعی ، نظم عمومی و اخلاق هستند و یا موجب فریب افکار عمومی مشوند امکان ثبت ندارند.
  • در صورتی که درخواست ثبت برندی داده شود که مشابه علامت از قبل ثبت شده ایست طوری که مصرف کنندگان تفاوت آن ها را نتوانند تشخیص دهند ، شخص دارای علامت میتواند به این ثبت برند جدید اعتراض کند.


مدارک مورد نیاز برای ثبت برند تجاری شخص حقیقی

  • کپی شناسنامه و کارت ملی
  • کپی مجوز فعالیت
  • کپی کارت بازرگانی(در صورتی که در نام برند از حروف لاتین استفاده شده باشد.)
  • مدارک مورد نیاز برای ثبت برند تجاری شرکت حقوقی
  • کپی مجوز فعالیت
  • کپی رومه رسمی
  • کپی شناسنامه و کارت ملی
  • کپی کارت بازرگانی(در صورتی که در نام برند از حروف لاتین استفاده شده باشد.)

 

رجوع به سایت و انجام مراحل ثبت برند

ابتدا باید مدارک لازم را تهیه و اسکن کنید و سپس با مراجعه به سامانه یhttp://iripo.ssaa.ir/ مراحل اولیه ثبت برند خود را انجام دهید.
بعد از اتمام مراحل اولیه ی ثبت برند در سایت ، سامانه به شما یک کدرهگیری میدهد که به کمک آن میتوانید روند را پیگیری کنید.

اشخاصی که میتوانند به برند در حال ثبت و یا ثبت شده اعتراض کنند

1)اشخاصی که همان برند را قبلا ثبت کرده باشند.
2)اشخاصی که برند از قبل ثبت شده ی آن ها شبیه به این برند در حال ثبت و یا تازه ثبت شده باشد به طوری که احتمال بدهند که مصرف کننده عادی را به اشتباه می اندازد.


شرایط اعتراض قبل از ثبت برند

  • از تاریخ انتشار آگهی مربوط به برندی که در حال ثبت است افراد به مدت 30 روز زمان برای ثبت اعتراض دارند.
  • شخصی که میخواهد اعتراض کند باید نام ، شغل ، آدرس و کلیه ی مدارک و ادله ی خود را به اداره ی ثبت ارائه دهد.
  • اداره ی ثبت در مدت 10 روز از تاریخ درج شده در اعتراض نامه موظف است این اعتراض را به فرد متقاضی ثبت برند ابلاغ کند.
  • درصورتی که شخص معترض طی 60 روز از تاریخ ابلاغ اعتراض به متقاصی ثبت برند ، اعتراض خود را پیگیری نکند فرآیند اعتراض نامه متوقف و برند برای متقاضی ، ثبت میگردد.

 

شرایط اعتراض بعد از ثبت برند

به این دلیل که شخص ممکن است متوجه آگهی ثبت برند نشود و یا در ادامه مصرف کننده ی عادی دچار اشتباه شود و به این علت بخواهد اعتراض کند ، طبق ماده 22 ثبت علائم و اختراعات فرد میتواند طی مدت 3 سال از تاریخ ثبت برند اقدام به اعتراض کند.

 


موسسه خدمات ثبتی برند ,ثبت ,ی ,، ,اعتراض ,کند ,ثبت برند ,و یا ,ثبت شده ,ی ثبت ,خود را ,حروف لاتین استفادهمنبع

ثبت شرکت سهامی خاص

ثبت شرکت تعاونی

ثبت موسسات غیرتجاری

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت تضامنی

ثبت برند(Brand)

ثبت شرکت سهامی عام

مشخصات

آخرین جستجو ها

www.tebmedtourism.com پاورپوینت دانشجویی وب سایت سینماتو | مرجع دانلود فیلم و سریال chideman24 اخبار جهان برترین،جالب ترین تیدا کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. تخفیف دونی تخفیف ویژه الان بخر تحویل بگیر